Technikum dla młodzieży
Zawód: Technik reklamy
Do wykonywania jakich zadań będzie przygotowany absolwent szkoły?
Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik reklamy będzie przygotowany do realizacji następujących zadań zawodowych:
w zakresie kwalifikacji PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego:
- przygotowania elementów strategii reklamowej,
- przygotowania elementów kreacji reklamowej,
- produkcji reklamy;
w zakresie kwalifikacji PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową:
- planowania kampanii reklamowej,
- organizowania sprzedaży reklamowej,
- realizowania kampanii reklamowej,
- badania przekazu reklamowego.
Czego uczysz się na zajęciach?
- Prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych,
- przygotowywania oferty produktów i usług reklamowych,
- prowadzenia badań marketingowych,
- przeprowadzania negocjacji handlowych,
- prowadzenia rozmów z klientami,
- tworzenia baz danych klientów,
- opracowani cenników produktów i usług reklamowych,
- kalkulowania cen produktów i usług reklamowych,
- organizacji i prowadzenia kampanii reklamowej,
- tworzenia przekazu reklamowego,
- tworzenia reklam zewnętrznych i wewnętrznych za pomocą komputerowych programów graficznych,
- projektowania środków reklamowych,
- prowadzenia kampanii reklamowej,
- tworzenia planu mediowego,
- przygotowania środków reklamowych,
- badania skuteczności reklamy,
- stosowania podstawowych środków reklamy,
- prowadzenia działalności gospodarczej,
- profesjonalnego wykonywania i obróbki zdjęć,
- obsługi programów graficznych: CorelDraw, Photoshop oraz podstawowych programów użytkowych: Word, Excel, Power Point.
Jakich przedmiotów będziesz się uczyć w zawodzie technika reklamy?
- Podstawy reklamy;
- Przekaz i komunikat w reklamie;
- Kampania reklamowa;
- Język obcy (angielski) w reklamie;
- Bezpieczeństwo i higiena pracy:
- Strategia w reklamie;
- Kreacja w reklamie;
- Produkcja reklamy;
- Planowanie kampanii reklamowej;
- Zarządzanie procesem realizacji kampanii reklamowej;
- Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej.
Miejsce realizacji praktyk zawodowych:
- przedsiębiorstwa branży reklamowej,
- działy marketingu organizacji i reklamy w przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych.
Liczba tygodni przeznaczonych na realizację praktyk zawodowych: 8 tygodni (280 godz.)
Jakie zdobywasz kwalifikacje ?
W trakcie nauki uczeń zdobywa 2 kwalifikacje składające się na ten zawód:.
PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
Kształcenie w ramach tych kwalifikacji zakończone jest egzaminem zawodowym. Pozytywna ocena z obu części egzaminu (pisemnej i praktycznej) umożliwia otrzymanie certyfikatu potwierdzającego ww. kwalifikacje. Po ukończeniu szkoły i uzyskaniu wykształcenia średniego otrzymasz też dyplom zawodowy i tytuł technika reklamy.
Do dyplomu zawodowego absolwent otrzymuje suplement EUROPASS – jest to dokument o standardzie europejskim, który prezentuje w sposób jednolity dla wszystkich krajów europejskich szczegółowy opis wiedzy, umiejętności i kompetencji uzyskanych przez posiadacza dyplomu wraz ze wskazaniem zawodów dostępnych do wykonywania na europejskim rynku pracy.
Wystawienie dokumentu Europass w wersji dwujęzyczne (polskiej i angielskiej) zagwarantuje ich posiadaczom uznawalność uzyskanego wykształcenia we wszystkich krajach należących do Unii Europejskiej.
Kwalifikacje zawodowe + suplement Europass = doskonała kombinacja, kiedy ubiegasz się o pracę lub o udział w kursie w innym kraju europejskim.
Umiejętności, cechy psychologiczne, uzdolnienia przydatne w zawodzie technika reklamy:
- Kreatywność;
- uzdolnienia plastyczne/artystyczne/twórcze;
- komunikatywność;
- cierpliwość;
- dokładność;
- samodzielność;
- gotowość do pracy pod presją czasu;
- dokładność i konsekwencja w działaniu;
- operatywność i skuteczność;
- wychodzenie z własną inicjatywą;
- otwartość na innowacje;
- elastyczność i otwartość na zmiany;
- wysoki poziom inteligencji emocjonalnej;
- umiejętność współpracy z ludźmi;
- gotowość do ciągłej nauki;
- umiejętność prezentowania wyników swojej pracy.
Jakie są perspektywy pracy w zawodzie technika reklamy?
Pracę znajdziesz w pełnoprofilowych specjalistycznych agencjach reklamowych, działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, biurach ogłoszeń środków masowego przekazu, działach promocji firm, agencjach scenariuszowych i studiach graficznych, studiach produkcyjnych, agencjach PR.
Zawody pokrewne
Technik fotografii i multimediów
Dlaczego warto wybrać naszą szkołę?
- Bogata oferta zajęć dodatkowych,
- karta sportowa Medicover
- dopłata do migawki,
- stypendia socjalne,
- stypendia naukowe,
- zeszyty dla każdego ucznia,
- komplet podręczników dla każdego ucznia.
Jakie studia po szkole?
Absolwentom kierunku technik reklamy dedykowane są przede wszystkim kierunki związane z grafiką, marketingiem i zarzadzaniem , dziennikarstwem i komunikacją społeczną np.:
- Architektura wnętrz
- Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
- Artystyczna grafika komputerowa
- Fotografia
- Grafika
- Grafika komputerowa i projektowanie serwisów internetowych
- Grafika warsztatowa
- Gry i grafika interaktywna
- Intermedia.
- Marketing
- Projektowanie graficzne
- Przedsiębiorczość w internecie
- Reklama
- Reklama cyfrowa z elementami technik multimedialnych
- Reklama i Public Relations
- Zarządzanie
- Zarządzanie informacją
Do wykonywania jakich zadań będzie przygotowany absolwent szkoły?
Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik reklamy będzie przygotowany do realizacji następujących zadań zawodowych:
w zakresie kwalifikacji PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego:
- przygotowania elementów strategii reklamowej,
- przygotowania elementów kreacji reklamowej,
- produkcji reklamy;
w zakresie kwalifikacji PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową:
- planowania kampanii reklamowej,
- organizowania sprzedaży reklamowej,
- realizowania kampanii reklamowej,
- badania przekazu reklamowego.
Czego uczysz się na zajęciach?
- Prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych,
- przygotowywania oferty produktów i usług reklamowych,
- prowadzenia badań marketingowych,
- przeprowadzania negocjacji handlowych,
- prowadzenia rozmów z klientami,
- tworzenia baz danych klientów,
- opracowani cenników produktów i usług reklamowych,
- kalkulowania cen produktów i usług reklamowych,
- organizacji i prowadzenia kampanii reklamowej,
- tworzenia przekazu reklamowego,
- tworzenia reklam zewnętrznych i wewnętrznych za pomocą komputerowych programów graficznych,
- projektowania środków reklamowych,
- prowadzenia kampanii reklamowej,
- tworzenia planu mediowego,
- przygotowania środków reklamowych,
- badania skuteczności reklamy,
- stosowania podstawowych środków reklamy,
- prowadzenia działalności gospodarczej,
- profesjonalnego wykonywania i obróbki zdjęć,
- obsługi programów graficznych: CorelDraw, Photoshop oraz podstawowych programów użytkowych: Word, Excel, Power Point.
Jakich przedmiotów będziesz się uczyć w zawodzie technika reklamy?
- Podstawy reklamy;
- Przekaz i komunikat w reklamie;
- Kampania reklamowa;
- Język obcy (angielski) w reklamie;
- Bezpieczeństwo i higiena pracy:
- Strategia w reklamie;
- Kreacja w reklamie;
- Produkcja reklamy;
- Planowanie kampanii reklamowej;
- Zarządzanie procesem realizacji kampanii reklamowej;
- Skuteczność i efektywność kampanii reklamowej.
Miejsce realizacji praktyk zawodowych:
- przedsiębiorstwa branży reklamowej,
- działy marketingu organizacji i reklamy w przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych.
Liczba tygodni przeznaczonych na realizację praktyk zawodowych: 8 tygodni (280 godz.)
Jakie zdobywasz kwalifikacje ?
W trakcie nauki uczeń zdobywa 2 kwalifikacje składające się na ten zawód:.
PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową
Kształcenie w ramach tych kwalifikacji zakończone jest egzaminem zawodowym. Pozytywna ocena z obu części egzaminu (pisemnej i praktycznej) umożliwia otrzymanie certyfikatu potwierdzającego ww. kwalifikacje. Po ukończeniu szkoły i uzyskaniu wykształcenia średniego otrzymasz też dyplom zawodowy i tytuł technika reklamy.
Do dyplomu zawodowego absolwent otrzymuje suplement EUROPASS – jest to dokument o standardzie europejskim, który prezentuje w sposób jednolity dla wszystkich krajów europejskich szczegółowy opis wiedzy, umiejętności i kompetencji uzyskanych przez posiadacza dyplomu wraz ze wskazaniem zawodów dostępnych do wykonywania na europejskim rynku pracy.
Wystawienie dokumentu Europass w wersji dwujęzyczne (polskiej i angielskiej) zagwarantuje ich posiadaczom uznawalność uzyskanego wykształcenia we wszystkich krajach należących do Unii Europejskiej.
Kwalifikacje zawodowe + suplement Europass = doskonała kombinacja, kiedy ubiegasz się o pracę lub o udział w kursie w innym kraju europejskim.
Umiejętności, cechy psychologiczne, uzdolnienia przydatne w zawodzie technika reklamy:
- Kreatywność;
- uzdolnienia plastyczne/artystyczne/twórcze;
- komunikatywność;
- cierpliwość;
- dokładność;
- samodzielność;
- gotowość do pracy pod presją czasu;
- dokładność i konsekwencja w działaniu;
- operatywność i skuteczność;
- wychodzenie z własną inicjatywą;
- otwartość na innowacje;
- elastyczność i otwartość na zmiany;
- wysoki poziom inteligencji emocjonalnej;
- umiejętność współpracy z ludźmi;
- gotowość do ciągłej nauki;
- umiejętność prezentowania wyników swojej pracy.
Jakie są perspektywy pracy w zawodzie technika reklamy?
Pracę znajdziesz w pełnoprofilowych specjalistycznych agencjach reklamowych, działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych, biurach ogłoszeń środków masowego przekazu, działach promocji firm, agencjach scenariuszowych i studiach graficznych, studiach produkcyjnych, agencjach PR.
Zawody pokrewne
Technik fotografii i multimediów
Dlaczego warto wybrać naszą szkołę?
- Bogata oferta zajęć dodatkowych,
- karta sportowa Medicover
- dopłata do migawki,
- stypendia socjalne,
- stypendia naukowe,
- zeszyty dla każdego ucznia,
- komplet podręczników dla każdego ucznia.
Jakie studia po szkole?
Absolwentom kierunku technik reklamy dedykowane są przede wszystkim kierunki związane z grafiką, marketingiem i zarzadzaniem , dziennikarstwem i komunikacją społeczną np.:
- Architektura wnętrz
- Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
- Artystyczna grafika komputerowa
- Fotografia
- Grafika
- Grafika komputerowa i projektowanie serwisów internetowych
- Grafika warsztatowa
- Gry i grafika interaktywna
- Intermedia.
- Marketing
- Projektowanie graficzne
- Przedsiębiorczość w internecie
- Reklama
- Reklama cyfrowa z elementami technik multimedialnych
- Reklama i Public Relations
- Zarządzanie
- Zarządzanie informacją