DORADCA KLIENTA

Doradca Klienta to osoba, która doradza klientowi zakup optymalnego produktu, usługi firmy. Rekomenduje klientowi optymalne rozwiązania po analizie jego potrzeb. Pracownik ten odpowiedzialny jest, m.in. za: obsługę klientów i sprzedaż produktów oraz realizację planów sprzedażowych. Jest również odpowiedzialny za pozyskiwanie klientów i budowanie z nimi trwałych relacji, wpływa na wizerunek firmy i panującą w niej atmosferę.

Okres nauki: 1 rok
Ten kierunek znajdziesz w mieście

zapisz się on-line

Doradca klienta

Zawód: DORADCA KLIENTA

Doradca klienta jest zawodem o charakterze usługowym. Jego celem jest wsparcie klienta w wyborze optymalnego dla niego rozwiązania. Doradca klienta ustala i analizuje potrzeby oraz oczekiwania klienta, a następnie na podstawie analizy dostępnych możliwości i rozwiązań, prezentuje klientowi wybrane propozycje produktów, usług lub technologii i doradza mu, którą opcję wybrać. Do zadań doradcy należy nawiązywanie i utrzymywanie długotrwałej i opartej na zaufaniu relacji z klientami oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy, którą reprezentuje.

Zadania zawodowe:   

  • analizowanie potrzeb klienta;
  • analizowanie rynku i wyszukiwanie dostępnych alternatyw;
  • wybieranie wariantów, produktów lub usług, przygotowywanie oferty dla klienta;
  • prezentowanie przygotowanej oferty i doradzanie klientowi;
  • prowadzenie dokumentacji związanej z ofertami;
  • organizowanie stanowiska pracy zgodnie zasadami i przepisami BHP, ochrony ppoż., ochrony środowiska i wymaganiami ergonomii.

Charakterystyka zawodu:

  • wspiera klienta w wyborze optymalnego dla niego rozwiązania,
  • ustala i analizuje potrzeby oraz oczekiwania klienta, a następnie na podstawie analizy dostępnych możliwości i rozwiązań, prezentuje klientowi wybrane propozycje produktów, usług lub technologii i doradza mu, którą wybrać,
  • nawiązanie i utrzymanie długotrwałej i opartej na zaufaniu relacji z klientami oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy, którą reprezentuje.

Zadania zawodowe:

  • analizowanie potrzeb klienta,
  • analizowanie rynku i wyszukiwanie dostępnych alternatyw,
  • wybieranie wariantów, produktów lub usług, na podstawie których przygotowuje ofertę dla klienta,
  • prezentowanie przygotowanej oferty i doradzanie klientowi,
  • prowadzenie dokumentacji związanej z ofertami,
  • organizowanie stanowiska pracy zgodnie zasadami i przepisami BHP, ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska i wymaganiami ergonomii.

Jak długo trwa nauka?

1 rok

Każdy uczestnik szkoły otrzymuje:

  • zaświadczenie po ukończeniu kursu według wzoru MEN, honorowane przez wszystkie firmy i urzędy w krajach Unii Europejskiej,
  • materiały szkoleniowe.

Perspektywy zatrudnienia:

  • firmy zajmujące się handlem detalicznym,
  • firmy zajmujące się sprzedażą towarów,
  • firmy prowadzące usługi.

Co zyskujesz?

  • nowe kompetencje zawodowe zdobyte w ciągu roku, bez konieczności rezygnacji z obecnej pracy lub obowiązków - zajęcia w systemie zaocznym, średnio dwa weekendy w miesiącu,
  • najbardziej aktualną i potrzebną wiedzę do podjęcia pracy w danym zawodzie,
  • szansę na uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez wykwalifikowaną kadrę,
  • wartościowe rabaty i promocje dla naszych słuchaczy.

Zarezerwuj miejsce już dziś! Kliknij tutaj i zapisz się on-line

Sprawdź terminy zjazdów dla Semestru 1
Miasto:
Plany lekcji i terminarze zjazdów dla wyższych semestrów dostęne są po zalogowaniu w strefie Mój Cosinus

Zostaw swoje dane, oddzwonimy i odpowiemy na Twoje pytania.