Doradca klienta
Zawód: DORADCA KLIENTA
Doradca klienta jest zawodem o charakterze usługowym. Jego celem jest wsparcie klienta w wyborze optymalnego dla niego rozwiązania. Doradca klienta ustala i analizuje potrzeby oraz oczekiwania klienta, a następnie na podstawie analizy dostępnych możliwości i rozwiązań, prezentuje klientowi wybrane propozycje produktów, usług lub technologii i doradza mu, którą opcję wybrać. Do zadań doradcy należy nawiązywanie i utrzymywanie długotrwałej i opartej na zaufaniu relacji z klientami oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy, którą reprezentuje.
Zadania zawodowe:
- analizowanie potrzeb klienta;
- analizowanie rynku i wyszukiwanie dostępnych alternatyw;
- wybieranie wariantów, produktów lub usług, przygotowywanie oferty dla klienta;
- prezentowanie przygotowanej oferty i doradzanie klientowi;
- prowadzenie dokumentacji związanej z ofertami;
- organizowanie stanowiska pracy zgodnie zasadami i przepisami BHP, ochrony ppoż., ochrony środowiska i wymaganiami ergonomii.
Charakterystyka zawodu:
- wspiera klienta w wyborze optymalnego dla niego rozwiązania,
- ustala i analizuje potrzeby oraz oczekiwania klienta, a następnie na podstawie analizy dostępnych możliwości i rozwiązań, prezentuje klientowi wybrane propozycje produktów, usług lub technologii i doradza mu, którą wybrać,
- nawiązanie i utrzymanie długotrwałej i opartej na zaufaniu relacji z klientami oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy, którą reprezentuje.
Zadania zawodowe:
- analizowanie potrzeb klienta,
- analizowanie rynku i wyszukiwanie dostępnych alternatyw,
- wybieranie wariantów, produktów lub usług, na podstawie których przygotowuje ofertę dla klienta,
- prezentowanie przygotowanej oferty i doradzanie klientowi,
- prowadzenie dokumentacji związanej z ofertami,
- organizowanie stanowiska pracy zgodnie zasadami i przepisami BHP, ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska i wymaganiami ergonomii.
Jak długo trwa nauka?
1 rok
Każdy uczestnik szkoły otrzymuje:
- zaświadczenie po ukończeniu kursu według wzoru MEN, honorowane przez wszystkie firmy i urzędy w krajach Unii Europejskiej,
- materiały szkoleniowe.
Perspektywy zatrudnienia:
- firmy zajmujące się handlem detalicznym,
- firmy zajmujące się sprzedażą towarów,
- firmy prowadzące usługi.
Co zyskujesz?
- nowe kompetencje zawodowe zdobyte w ciągu roku, bez konieczności rezygnacji z obecnej pracy lub obowiązków - zajęcia w systemie zaocznym, średnio dwa weekendy w miesiącu,
- najbardziej aktualną i potrzebną wiedzę do podjęcia pracy w danym zawodzie,
- szansę na uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez wykwalifikowaną kadrę,
- wartościowe rabaty i promocje dla naszych słuchaczy.