Pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta
Zawód: PRACOWNIK CENTRUM ELEKTRONICZNEJ OBSŁUGI KLIENTA
Pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta wykonuje pracę o charakterze usługowym. Odpowiada za nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami oraz budowanie relacji pozwalających na dłuższą współpracę. Udziela klientom informacji o usługach/produktach oferowanych przez zatrudniającą go organizację i wyjaśnia im wszelkie wątpliwości. Przyjmuje zlecenia, które po sprawdzeniu pod względem merytorycznym i formalnym, przekazuje do realizacji oraz informuje klientów o statusie zlecenia. Pracownik centrum elektronicznej obsługi klienta odpowiada również za właściwy przepływ informacji pomiędzy klientem a działami przedsiębiorstwa powiązanymi z obsługą klienta. Do jego zadań może należeć również sprzedaż produktów/usług, przygotowywanie odpowiedniej dokumentacji i raportów, przyjmowanie reklamacji, przeprowadzanie ankiet i badań satysfakcji klientów.
Zadania zawodowe:
- dobieranie narzędzi telekomunikacyjnych zgodnie z procedurami komunikowania się z klientem;
- budowanie relacji z klientem;
- informowanie klientów o produktach/usługach oferowanych przez przedsiębiorstwo;
- sprzedawanie produktów/usług;
- przyjmowanie reklamacji w zakresie działalności prowadzonej przez przedsiębiorstwo;
- udzielanie pomocy w rozwiązywaniu zaistniałych problemów klientów zakresie działalności prowadzonej przez przedsiębiorstwo;
- udzielanie informacji o statusie reklamacji, oraz sposobie jej rozstrzygnięcia;
- sporządzanie dokumentów i protokołów odpowiadających wykonywanemu zadaniu;
- rejestrowanie przebiegu wykonywanych zadań;
- organizowanie stanowiska pracy zgodnie z zasadami BHP, ochrony ppoż., ochrony środowiska i ergonomii.
Charakterystyka zawodu:
- wykonuje pracę o charakterze usługowym,
- odpowiada za nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami oraz budowanie relacji pozwalających na dłuższą współpracę,
- udziela klientom informacji o usługach/produktach oferowanych przez zatrudniającą go organizację i wyjaśnia im wszelkie wątpliwości,
- przyjmuje zlecenia, które po sprawdzeniu pod względem merytorycznym i formalnym, przekazuje do realizacji oraz informuje klientów o statusie zlecenia,
- odpowiada za właściwy przepływ informacji pomiędzy klientem a działami przedsiębiorstwa powiązanymi z obsługą klienta,
- do jego zadań może należeć również sprzedaż produktów/usług, przygotowywanie odpowiedniej dokumentacji i raportów, przyjmowanie reklamacji, przeprowadzanie ankiet i badań satysfakcji klientów.
Zadania zawodowe:
- dobieranie narzędzi telekomunikacyjnych zgodnie z procedurami komunikowania się z klientem,
- budowanie relacji z klientem,
- informowanie klientów o produktach/usługach oferowanych przez przedsiębiorstwo,
- sprzedawanie produktów/usług,
- przyjmowanie reklamacji w zakresie działalności prowadzonej przez przedsiębiorstwo,
- udzielanie pomocy w rozwiązywaniu zaistniałych problemów klientów zakresie działalności prowadzonej przez przedsiębiorstwo,
- udzielanie informacji o statusie reklamacji, oraz sposobie jej rozstrzygnięcia,
- sporządzanie dokumentów i protokołów odpowiadających wykonywanemu zadaniu,
- rejestrowanie przebiegu wykonywanych zadań,
- organizowanie stanowiska pracy zgodnie z zasadami BHP, ochrony przeciwpożarowej, ochrony środowiska i ergonomii.
Jak długo trwa nauka?
1 rok
Każdy uczestnik szkoły otrzymuje:
- zaświadczenie po ukończeniu kursu według wzoru MEN, honorowane przez wszystkie firmy i urzędy w krajach Unii Europejskiej,
- materiały szkoleniowe.
Perspektywy zatrudnienia:
- firmy zajmujące się handlem detalicznym,
- firmy zajmujące się sprzedażą towarów,
- firmy prowadzące usługi.
Co zyskujesz?
- nowe kompetencje zawodowe zdobyte w ciągu roku, bez konieczności rezygnacji z obecnej pracy lub obowiązków - zajęcia w systemie zaocznym, średnio dwa weekendy w miesiącu,
- najbardziej aktualną i potrzebną wiedzę do podjęcia pracy w danym zawodzie,
- szansę na uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez wykwalifikowaną kadrę,
- wartościowe rabaty i promocje dla naszych słuchaczy.