Specjalista do spraw marketingu i handlu
Zawód: SPECJALISTA DO SPRAW MARKETINGU I HANDLU
Odpowiada za identyfikowanie potencjalnych odbiorców produktu i docelowego rynku produktu;
prowadzi badania i gromadzi informacje rynkowe; planuje i wdraża strategie i metody promocji;
zajmuje się organizowaniem i doskonaleniem procesu sprzedaży.
Zadania zawodowe:
- opracowanie propozycji i nadzorowanie realizacji strategii i planów marketingowych;
- rozpoznawanie i analizowanie potrzeb klientów oraz ustalanie ich hierarchii;
- analizowanie czynników wywierających znaczący wpływ na poziom sprzedaży i prognozowanie popytu rynkowego na produkty i usługi;
- sporządzanie raportów i sprawozdań z zakresu działalności marketingowej oraz statystyk sprzedażowych;
- przygotowanie budżetu promocji konsumenckich i handlowych;
- konstruowanie narzędzi promocji danego produktu;
- nawiązywanie bezpośrednich kontaktów i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami biznesowymi, w tym także negocjowanie warunków współpracy;
- kształtowanie działań usprawniających obsługę klientów;
- koordynowanie procesów sprzedażowych, w tym także planowanie i nadzorowanie podejmowanych działań marketingowych;
- koordynowanie zleceń produkcyjnych;
- przygotowanie ofert handlowych;
- budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez udział w wydarzeniach branżowych tj. konferencje, targi, itp
Charakterystyka zawodu:
- odpowiada za identyfikowanie potencjalnych odbiorców produktu i docelowego rynku produktu,
- prowadzi badania i gromadzi informacje rynkowe,
- planuje i wdraża strategie i metody promocji,
- zajmuje się organizowaniem i doskonaleniem procesu sprzedaży.
Zadania zawodowe:
- opracowanie propozycji i nadzorowanie realizacji strategii i planów marketingowych,
- rozpoznawanie i analizowanie potrzeb klientów oraz ustalanie ich hierarchii,
- analizowanie czynników wywierających znaczący wpływ na poziom sprzedaży i prognozowanie popytu rynkowego na produkty i usługi,
- sporządzanie raportów i sprawozdań z zakresu działalności marketingowej oraz statystyk sprzedażowych,
- przygotowanie budżetu promocji konsumenckich i handlowych,
- konstruowanie narzędzi promocji danego produktu,
- nawiązywanie bezpośrednich kontaktów i utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami biznesowymi, w tym także negocjowanie warunków współpracy,
- kształtowanie działań usprawniających obsługę klientów,
- koordynowanie procesów sprzedażowych, w tym także planowanie i nadzorowanie podejmowanych działań marketingowych,
- koordynowanie zleceń produkcyjnych,
- przygotowanie ofert handlowych,
- budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez udział w wydarzeniach branżowych takich konferencje, targi, itp.
Jak długo trwa nauka?
1 rok
Każdy uczestnik szkoły otrzymuje:
- zaświadczenie po ukończeniu kursu według wzoru MEN, honorowane przez wszystkie firmy i urzędy w krajach Unii Europejskiej,
- materiały szkoleniowe.
Perspektywy zatrudnienia:
- w firmach branży FMCG,
- w branży motoryzacyjnej,
- zaawansowanych technologii (IT i telekomunikacja),
- w agencjach reklamowych,
- w firmach zajmujących się sprzedażą towarów lub usług.
Co zyskujesz?
- nowe kompetencje zawodowe zdobyte w ciągu roku, bez konieczności rezygnacji z obecnej pracy lub obowiązków - zajęcia w systemie zaocznym, średnio dwa weekendy w miesiącu,
- najbardziej aktualną i potrzebną wiedzę do podjęcia pracy w danym zawodzie,
- szansę na uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez wykwalifikowaną kadrę,
- wartościowe rabaty i promocje dla naszych słuchaczy.