Wizażystka stylistka
Zawód: WIZAŻYSTKA STYLISTKA
Kreuje trwały, całościowy wizerunek klienta bądź dokonuje jego zmiany w odniesieniu do zajmowanej przez niego pozycji społecznej, aspiracji zawodowych i osobistych oraz sytuacji życiowej; doradza styl i kolorystykę ubrań, fryzurę, makijaż; przygotowuje zespół modelek do pokazów mody, sesji zdjęciowej; prezentuje w mediach sposoby kształtowania nowego wizerunku i stylu.
Zadania zawodowe:
- zebranie informacji o środowisku, stylu życia i osobowości oraz oczekiwaniach i potrzebach klienta;
- przeprowadzanie analizy kolorystycznej typu urody, rodzaju cery, wad skóry twarzy i sylwetki w celu wykonania odpowiedniego makijażu, doboru ubrań, dodatków itp.;
- wykonywanie makijażu odpowiedniego do typu urody, koloru oczu i włosów na podstawie analizy kolorystycznej;
- korygowanie niedoskonałości urody (ust, oczu i innych fragmentów twarzy): modelowanie twarzy podkładem, wygładzanie cery, malowanie itp.;
- dobór kosmetyków do makijażu i ich odpowiednie zestawianie;
- dobór fryzury i koloru włosów do twarzy i typu urody;
- doradzanie klientom stylu ubiorów: ich długości, kroju, fasonu (jakie preferować, a jakich zdecydowanie unikać);
- przygotowywanie modelek do sesji zdjęciowych i do pokazów mody;
- charakteryzowanie aktorów na planie zdjęciowym;
- współpraca z fotografami lub operatorami filmowymi w przypadku charakteryzowania modelek lub aktorek;
- służenie fachową pomocą klientkom przy zakupie kosmetyków do makijażu w zakładach kosmetycznych;
- stałe śledzenie nowych kosmetyków, sposobów i technik malowania twarzy, zgodnie z trendami mody i stylizacji wizerunku;
- dobieranie stroju, fryzury i makijażu do sylwetki klienta, okoliczności oraz okazji ich prezentowania;
- przygotowywanie klientów do pokazu mody, sesji zdjęciowej, spotkania wyborczego, biznesowego itp.;
- doradztwo z zakresu stylu i kolorystyki ubierania się, makijażu, prezentacji siebie;
- przygotowywanie modelek do sesji zdjęciowych i pokazów mody: wybór plenerów i wnętrz oraz akcesoriów odpowiednich do rodzaju prezentacji;
- publikowanie na łamach prasy porad z zakresu wizażu i stylizacji;
- opracowywanie nowych autorskich kreacji wizażu i stylizacji sylwetki;
- współpraca z wizażystami, kosmetyczkami, fryzjerami przygotowującymi klienta do prezentacji;
- współpraca z projektantami mody, fotografami lub operatorami filmowymi w przypadku prezentowania klienta w środkach masowego przekazu.
- prowadzenie własnej firmy stylizacji i wizażu;
- planowanie i dokonywanie z klientem zakupu kosmetyków, ubiorów, dodatków, butów, biżuterii itd.
Charakterystyka zawodu:
- kreuje trwały, całościowy wizerunek klienta bądź dokonuje jego zmiany w odniesieniu do zajmowanej przez niego pozycji społecznej, aspiracji zawodowych i osobistych oraz sytuacji życiowej,
- doradza styl i kolorystykę ubrań, fryzurę, makijaż,
- przygotowuje zespół modelek do pokazów mody, sesji zdjęciowej,
- prezentuje w mediach sposoby kształtowania nowego wizerunku i stylu.
Zadania zawodowe:
- zebranie informacji o środowisku, stylu życia i osobowości oraz oczekiwaniach i potrzebach klienta,
- przeprowadzanie analizy kolorystycznej typu urody, rodzaju cery, wad skóry twarzy i sylwetki w celu wykonania odpowiedniego makijażu, doboru ubrań, dodatków itp.,
- wykonywanie makijażu odpowiedniego do typu urody, koloru oczu i włosów na podstawie analizy kolorystycznej,
- korygowanie niedoskonałości urody (ust, oczu i innych fragmentów twarzy): modelowanie twarzy podkładem, wygładzanie cery, malowanie itp.,
- dobór kosmetyków do makijażu i ich odpowiednie zestawianie,
- dobór fryzury i koloru włosów do twarzy i typu urody,
- doradzanie klientom stylu ubiorów: ich długości, kroju, fasonu (jakie preferować, a jakich zdecydowanie unikać),
- przygotowywanie modelek do sesji zdjęciowych i do pokazów mody,
- charakteryzowanie aktorów na planie zdjęciowym,
- współpraca z fotografami lub operatorami filmowymi w przypadku charakteryzowania modelek lub aktorek,
- służenie fachową pomocą klientkom przy zakupie kosmetyków do makijażu w zakładach kosmetycznych,
- stałe śledzenie nowych kosmetyków, sposobów i technik malowania twarzy, zgodnie z trendami mody i stylizacji wizerunku,
- dobieranie stroju, fryzury i makijażu do sylwetki klienta, okoliczności oraz okazji ich prezentowania,
- przygotowywanie klientów do pokazu mody, sesji zdjęciowej, spotkania wyborczego, biznesowego itp.,
- doradztwo z zakresu stylu i kolorystyki ubierania się, makijażu, prezentacji siebie,
- przygotowywanie modelek do sesji zdjęciowych i pokazów mody: wybór plenerów i wnętrz oraz akcesoriów odpowiednich do rodzaju prezentacji,
- publikowanie na łamach prasy porad z zakresu wizażu i stylizacji,
- opracowywanie nowych autorskich kreacji wizażu i stylizacji sylwetki,
- współpraca z wizażystami, kosmetyczkami, fryzjerami przygotowującymi klienta do prezentacji,
- współpraca z projektantami mody, fotografami lub operatorami filmowymi w przypadku prezentowania klienta w środkach masowego przekazu,
- prowadzenie własnej firmy stylizacji i wizażu,
- planowanie i dokonywanie z klientem zakupu kosmetyków, ubiorów, dodatków, butów, biżuterii itd.
Jak długo trwa nauka?
1 rok
Każdy uczestnik szkoły otrzymuje:
- zaświadczenie po ukończeniu kursu według wzoru MEN, honorowane przez wszystkie firmy i urzędy w krajach Unii Europejskiej,
- materiały szkoleniowe.
Perspektywy zatrudnienia:
- salony kosmetyczne,
- stacje telewizyjne,
- media,
- agencje,
- własna działalność,
- teatry,
- charakteryzatornie.
Co zyskujesz?
- nowe kompetencje zawodowe zdobyte w ciągu roku, bez konieczności rezygnacji z obecnej pracy lub obowiązków - zajęcia w systemie zaocznym, średnio dwa weekendy w miesiącu,
- najbardziej aktualną i potrzebną wiedzę do podjęcia pracy w danym zawodzie,
- szansę na uczestnictwo w zajęciach prowadzonych przez wykwalifikowaną kadrę,
- wartościowe rabaty i promocje dla naszych słuchaczy.